سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۰۳

تيم سازي در بازاريابي ديجيتال

ايجاد صفحه‌اي براي اطلاعات عمومي

تيم سازي در بازاريابي ديجيتال

۳ بازديد

ايجاد يك تيم ديجيتال ماركتينگ كه از افراد متخصص تشكيل شده‌اند از اهميت ويژه‌اي برخوردار است كه در اين مقاله به معرفي نقش ها و مسئوليت هاي آنان مي پردازيم.

 

اگر بخواهيم يك تعريف كلي از ديجيتال ماركتينگ و يا همان بازاريابي ديجيتال ارائه دهيم، بايد بگوييم ديجيتال ماركتينگ عبارت است از به كارگيري همه ابزار ها و فعاليت هايي كه براي انجام بازاريابي محصول يا خدمات در بستر ديجيتال به آن ها نياز داريم. اين فعاليت ها براي  معرفي برند، محصولات، جذب مخاطب، بررسي رفتار مشتريان و غيره انجام مي شود. همچنين مي توان از ديجيتال ماركتينگ به عنوان انقلابي در بازاريابي ياد كرد. در حال حاضر با محبوبيت بسيار زياد ابزارهاي ديجيتال در ميان همه مردم جهان، ديجيتال ماركتينگ به يكي از ضرورت ها براي موفقيت و فروش هر چه بيشتر در كسب و كارها تبديل شده است. البته كه اين علم داراي گستردگي و پيچيدگي هاي زياد و قابل توجهي است و براي داشتن عملكرد عالي و دست يابي به نتيجه هاي رضايت بخش، توجه كافي به هر يك از فاكتورهاي آن داراي اهميت بسيار است.

اولين ركن براي بازاريابي ديجيتالي موفق، داشتن يك تيم منسجم و حرفه اي است. از آن جايي كه تخصص هاي مورد نياز در ديجيتال ماركتينگ به يك ديگر متصل هستند، صرفا توجه به داشتن تجربه و تخصص در يك يا چند زمينه كافي نخواهد بود و شما نياز داريد تا براي هر يك از ابزارها و فعاليت هاي مورد نياز در اين حرفه، افرادي كاربلد و مجرب را دور يك ديگر جمع كنيد. اگر صاحب كسب و كار هستيد و هنوز شك داريد كه آيا روي آوردن به ديجيتال ماركتينگ براي كسب و كار شما مناسب و مفيد است يا خير، لازم است بدانيد كه در دنياي امروز تمامي فعاليت هايي كه در فضاي آنلاين انجام و موجب رونق گرفتن كسب و كار شما يا شناخته تر شدن نام برند شما مي شود، زير مجموعه اي جدا نشدني از دنياي ديجيتال ماركتينگ است. حتي ايميل ها و پيامك هايي كه از طرف ساير كسب و كارها به دست شما مي رسد، در سايه فعاليت هاي ديجيتال ماركتينگ است.

در اين مقاله قصد داريم تا چگونگي تشكيل يك تيم ديجيتال ماركتينگ را مورد بررسي قرار دهيم.

 

وظايف تيم ديجيتال ماركتينگ چيست؟

بسترهاي فعاليت ديجيتال ماركتينگ عبارتند از: شبكه هاي اجتماعي، تبليغات بنري و كليكي، ايميل ماركتينگ، روابط عمومي آنلاين، بازاريابي محتوايي، بازاريابي موتورهاي جست و جو و غيره. اين زمينه ها بخش عمده اي از فعاليت هاي يك تيم ديجيتال ماركتينگ را تشكيل مي دهند كه از هر كدام از آن ها مي توان به عنوان يك شاخه اصلي، مهم و تخصصي نام برد. اين كه فعاليت و نوع انتظارات كسب و كار مورد نظر به چه صورت است، ميزان نياز به هر يك از اين شاخه ها را متفاوت مي كند.

تيم ديجيتال ماركتينگ چه كاري براي كسب و كار شما انجام مي دهد؟

  

همان طور كه گفته شد، اين روزها در عرصه بازاريابي، ديجيتال ماركتينگ يا بازاريابي ديجيتال، نقش بسيار پررنگ و مهمي را ايفا مي كند. اگر صاحب كسب و كار هستيد، ممكن است اين سوال در ذهن شما شكل گرفته باشد، كه اصلا ديجيتال ماركتينگ چه كاري براي كسب و كارها انجام  مي دهد كه اين روزها، با اين شدت نام آن بر سر زبان ها افتاده است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.